Лікувальна фізична культура або ЛФК для дітей є одним із основних методів, що застосовуються у процесі проведення лікувально-відновної роботи.
Суть процедур полягає у покращенні рухової діяльності, яка допоможе відновити функції уражених м’язів та виправити дефекти моторики. У центрі реабілітації «Апіс-Меліфіка» у Хмельницькому працюють фахівці, які допомагають дітям сформувати основні функції – прямостояння, моторика рук, ходьба. Активна терапія включає комплекс дихальних і фізичних вправ, які сприятливо позначаються на розвитку зростаючого організму – формується постава, зміцнюється імунітет.
ВАЖЛИВА РОЛЬ ЛФК ПРИ ДЦП
Пацієнти з діагнозом ДЦП вимагають індивідуального підходу, оскільки причини, що спричинили порушення моторики, у кожної дитини різні. Програма ЛФК для дітей складається з урахуванням таких особливостей, тому визначити специфіку вправ може лише досвідчений реабілітолог. Лікувальна фізкультура має величезне значення, неодноразово підтвердивши на практиці свою ефективність, тому її не можна недооцінювати, особливо як профілактичний захід.
У складі комплексної терапії, спрямованої на відновлення функцій рухового апарату у пацієнтів із ДЦП, лікувальна фізкультура застосовується регулярно. Досвідчений фахівець знає, що двох пацієнтів, яким підійде той самий універсальний комплекс вправ, не існує, тому реабілітацію потрібно проходити в індивідуальному порядку.
ЦІЛІ ЛФК ПРИ ДЦП
Основними цілями ЛФК є розвиток здатності до управління рухами, зниження підвищеного тонусу м’язів, розвиток рухливості суглобів, поліпшення координації рухів. Крім того, у процесі занять лікувальною фізкультурою при ДЦП пацієнти набувають побутових навичок самообслуговування, навчаються виконувати деякі елементи трудових процесів. Наполеглива робота допомагає досягти певних результатів, розвинути правильні рухи.
МЕТОДИКА ЛФК ПРИ ДЦП
Лікувальна фізична культура ґрунтується на кількох принципах, кожен з яких дуже важливий. ЛФК для дітей має проходити регулярно, систематично, переривати заняття категорично не рекомендується, оскільки отримані результати швидко втрачаються. Працювати з кожним пацієнтом потрібно за індивідуальною програмою, складеною з урахуванням ступеня тяжкості захворювання, віку та психічного розвитку пацієнта з ДЦП.
Чим раніше починається корекційно-виховна робота, тим вищі шанси на отримання хорошого стабільного результату. Це пов’язано з тим, що дитячий мозок дуже пластичний і має здатність до швидкого відновлення та активного розвитку. Незначні навантаження призначаються індивідуально, а згодом поступово збільшуються, але в будь-якому випадку контролювати ситуацію та проводити терапію має спеціаліст.